לכל שאלה מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
טיפים לציור אופנה #1
ציור אופנה היווה מאז ומתמיד התייחסות חזותית לסגנונו של המעצב ולטרנדים אופנתיים בתחום הלבוש והאביזרים.
בחרנו להציג סדרת מאמרים ובהם טיפים בסיסיים לשיפור סגנון ציור האופנה שלכם:
טיפ 1 – הכרות מעמיקה עם האנטומיה של הגוף
כשמסתכלים על דמות מאויירת המציגה סגנון אופנתי, לא תמיד רואים האם הפרופורציות האנטומיות נכונות.
הידע הבסיסי בציור נכון של הגוף, מאפשר מגוון אפשרויות באיור דמויות ובאיור נכון של בגדים.
בין אם אתם מאיירים מתוך צילום שיש בידיכם או מהחיים עצמם, עליכם ללמוד על הצורה והפרופורציות של מה שרואים ומה שלא רואים, כדי לאייר נכון דמות העוטה בגדים.
ההכרות שלכם עם המבנה האנטומי של הגוף, מאפשרת לכם כמאיירים לצייר אותה בתנועות שונות מבלי להעתיק בכל פעם מחדש או לבקש מדוגמנית לעשות פוזה מסוימת ומגמישה את היכולת שלכם להתאים את התנועה לבגד.
טיפ 2 – סגנון ממקד
לאחר שלמדתם אנטומיה בסיסית, הרי שהשלב הבא הינו לסגנן את הדמות המאויירת שלכם. הסגנון מאפשר לכם כמאיירים, להתמקד במרכיב ספציפי של העיצוב.
ך למשל, דמויות אופנתיות מאויירות, הן ארוכות רגליים וגבוהות מהאדם הממוצע. המטרה בכך, היא להסב את תשומת לבו של הצופה לבגד.
ההגזמה במאפייני הדמות מהווה רקע המדגיש את מאפייני הבגד המעוצב. באופן זה, לדוגמא, איור של מותן צרה וירכיים רחבות מדגיש את המראה התנועתי והסיבובי של השמלה.
המאייר משפיע על התמקדות המבט של הצופה: אם העיקר בציור הוא אביזרי האופנה – הבגדים יהיו מצוירים באופן מאופק יותר. אם המיקוד הוא בתסרוקת – השיער יהיה מודגש.
ציור אופנה – כמו בקריקטורות – ההגזמות מעלימות מאפיינים חשובים פחות ומדגישות מאפיינים חשובים יותר.
הסגנון המוגזם נועד לספר סיפור באמצעות האיורים.
טיפ 3 – המטרה בתנועה
החן והעניין בדמויות מאוירות, כמו בדמויות אמיתיות, טמון בתנועה. לכן תעדיפו שהדמות המאויירת תנוע במרחב, אלא אם כן, הסיפור העיצובי שלו ורגוע ולכן אינו דורש תנועה.
כאשר התנוחה של הדמות המאויירת היא דינאמית, היא משפיעה על תנועתם של הבגדים, השיער, אביזרי האופנה וכל שאר הפרטים באיור. כך אתם תורמים לסיפור המאוייר, שאתם רוצים לספר. ב
נוסף, ענו על שאלות כגון: האם הדמות רוקדת? הולכת? או עפה? וכו’….. איורים מספרים סיפורים דמיוניים.
תנועת הדמות משלימה את הבנתו של הצופה בנוגע לבגדים המאויירים. הדרכים הטובות ביותר להראות לצופה את סוג הבד, למשל – בד קליל וזורם לעומת כבד ונוקשה- הן על ידי איור שבו נראה הבד מתנועע כשהוא מונח על גוף הדמות או ע”י איור בו גוף הדמות עצמו מתנועע.
אחת הדרכים הטובות להבין איך גוף, סוגי בגדים שונים, סוגים בדים שונים מתנועעים, היא לצפות בדוגמניות ודוגמנים נעים על מסלול הדוגמנות. הם כל הזמן בתנועה ומדי פעם מגיעים לנקודה בה הם מראים איך הלבוש שעליהם מתנועע, באמצעות תנועתיות וסיבובים מוגזמים – התבוננות מושכלת בתנועה תיצור איורים טובים יותר ואמיתיים יותר.
אצלנו במכללה לעיצוב- בית הספר לעיצוב המוביל בישראל תוכלו להיכנס לעולם העיצוב והאופנה ולהנות מתמיכה, מרצים מנוסים מהתחום, כיתות קטנות ואינטימיות ועוד! השאירו פרטים או התקשרו אלינו!
רוצים לדעת עוד על הקורס שלנו? קדימה!!!
למה אתם מחכים? מלאו עכשיו את הפרטים ואנחנו נחזור אלכם: